skendehupltr
A- A A+

Úradné hodiny, Pracovná doba

 

Platby je možné realizovať aj elektronicky
Bankové spojenie: VÚB banka, a. s.
Číslo účtu – IBAN: SK04 0200 0000 0000 0162 9572

Naďalej sa odporúča sa telefonická, písomná a elektronická komunikácia.

 

Pondelok    8:00-11:30      12:30-15:30
Utorok    8:00-11:30      12:30-15:30
Streda    8:00-11:30      12:30-16:30
Štvrtok    8:00-11:30      12:30-15:30
Piatok    8:00-11:30      12:30-14:30

Obedňajšia prestávka medzi 11:30 a 12:30 (1 hodina)

ŠTVRTOK - NESTRÁNKOVÝ DEŇ pre Spoločný stavebný úrad, Referát daní a poplatkov, Matričný úrad a Referát evidencie obyvateľstva

 

Centrum pre občanov

Pondelok  8:00 - 15:30
Utorok  8:00 - 15:30
Streda  8:00 - 16:30
Štvrtok  8:00 - 15:30
Piatok  8:00 - 14:30

 

Kontakt

Mestský úrad
Nám. Slobody 57
083 01 Sabinov

tel. ústredňa : 4880 422
fax : 4523 530
e-mail :

Pre potreby úradného vybavovania požiadaviek občanov sa na MsÚ v Sabinove používajú niektoré zaužívané tlačivá a formuláre. Na tomto mieste je možné stiahnuť si ich a vytlačiť. Ďalšie vybavovanie predpokladá buď osobnú návštevu centra pre občanov, konkrétneho oddelenia MsÚ, alebo písomné zaslanie dokumentu.

Tlačivá podľa agendy oddelení MsÚ (na stiahnutie)

Miestne dane a poplatky  Formát 
 Priznanie FO a PO k dani z nehnuteľností, k dani za psa, k dani za predajné automaty a k dani za nevýherné hracie prístroje    pdflogo
 Dohoda spoluvlastníkov wordlogo   pdflogo
 Žiadosť o poskytnutie finančných prostriedkov mesta podľa VZN    excellogo
Ohlásenie k poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady  wordlogo  pdflogo
 Ohlásenie k poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady – množstvový zber  wordlogo  pdflogo
Oznamovacia povinnosť platiteľa dane za ubytovanie pre právnickú osobu, pre fyzickú
osobu – podnikateľa a fyzickú osobu
 wordlogo  pdflogo
 Registračný list - Oznámenie k dani za ubytovanie  wordlogo  pdflogo
Oznámenie o prevzatí plnenia povinností poplatníka – platenia miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady wordlogo pdflogo
Oznámenie o vzniku/zmene/zániku daňovej povinnosti za užívanie verejného priestranstva wordlogo pdflogo
Oznámenie o splnení nároku na zníženie dane pre FO s ŤZP a FO s ŤZP so sprievodcom  wordlogo  pdflogo
 Potvrdenie o zamestnaní - vzor  wordlogo  pdflogo
 Žiadosť o množstvový zber  wordlogo  pdflogo
Žiadosť o odpustenie poplatku za komunálne odpady wordlogo pdflogo
Žiadosť o vrátenie preplatku na dani wordlogo pdflogo
Stavebný poriadok    
Návrh na vydanie kolaudačného rozhodnutia wordlogo pdflogo
Návrh na vydanie rozhodnutia o umiestnení stavby (územné rouhodnutie) wordlogo pdflogo
Ohlásenie drobnej stavby wordlogo pdflogo
Ohlásenie stavebných úprav wordlogo pdflogo
Ohlásenie udržiavacích prác wordlogo pdflogo
Ohlásenie zmeny v užívaní stavby  wordlogo  pdflogo
Ohlásenie reklamnej stavby wordlogo pdflogo
Výzva na urobenie nápravy opatrenie orgánu štátneho stavebného dohľadu wordlogo pdflogo
Žiadosť na prekopávku (zvláštne užívanie komunikácie a verejného priestranstva) wordlogo pdflogo
Žiadosť o dodatočné povolenie stavby wordlogo pdflogo
Žiadosť o povolenie reklamnej stavby wordlogo pdflogo
Žiadosť o povolenie - odstránenie stavby wordlogo pdflogo
Žiadosť o predĺženie doby výstavby wordlogo pdflogo
Žiadosť o stavebné povolenie wordlogo pdflogo
Žiadosť o zmenu stavby pred jej dokončením wordlogo pdflogo
Žiadosť o povolenie vodnej stavby - studne wordlogo pdflogo
Žiadosť o potvrdenie vhodnosti objektu na podnikateľskú činnosť wordlogo pdflogo
Žiadosť o územnoplánovaciu informáciu wordlogo pdflogo
Podnikanie v meste    
Oznámenie o ukončení prevádzky wordlogo pdflogo
Žiadosť o povolenie na predaj výrobkov a poskytovanie služieb na trhovom mieste wordlogo pdflogo
Žiadosť o záber verejného priestranstva + oznámenie daňovej povinnosti wordlogo pdflogo
Životné situácie    
Nahlásenie škôd obyvateľov mesta wordlogo pdflogo
Žiadosť o prenechanie nájomného bytu do užívania (Žiadosť o byt) wordlogo pdflogo
Žiadosť o určenie súpisného alebo orientačného čísla budovy 2015 wordlogo pdflogo
Sociálna pomoc    
Žiadosť o poskytnutie jednorazovej dávky v hmotnej núdzi wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie jednorazovej dávky sociálnej pomoci wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie príspevku na dopravu wordlogo pdflogo
Sociálne služby    
Žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu wordlogo pdflogo
Lekársky nález na účely posúdenia odkázanosti na sociálnu službu wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytovanie sociálnej služby wordlogo pdflogo
Čestné vyhlásenie o majetkových pomeroch wordlogo pdflogo
Vyjadrenie lekára o bezinfekčnosti žiadateľa wordlogo pdflogo
Zoznam osobných vecí a hygienické potreby wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie stravovania a dovozu stravy wordlogo pdflogo
Životné prostredie    
 Žiadosť výrub drevín  wordlogo  pdflogo
 Oznámenie - znečisťovateľ ovzdušia  wordlogo  pdflogo
Žiadosť o povolenie stavby malého zdroja znečisťovania ovzdušia wordlogo pdflogo
Kultúra    
 Oznámenie o konaní verejného kultúrneho podujatia wordlogo pdflogo
Matrika    
Oznámenie o prijatí skoršieho priezviska po rozvode manželstva  wordlogo  pdflogo
Zápis o narodení  wordlogo  pdflogo
Zápis o úmrtí wordlogo pdflogo
Zápis o uzavretí manželstva wordlogo pdflogo
Ohlasovňa pobytu a domový kataster    
Návrh vlastníka (spoluvlastníkov) na zrušenie pobytu wordlogo pdflogo
Súhlas vlastníka všetkých spoluvlastníkov k prihláseniu na pobyt wordlogo pdflogo
Žiadosť o určenie súpisného čísla budovy 2022 wordlogo pdflogo
Žiadosť o určenie(zmenu, zrušenie) súpisného(orientačného) čísla budovy wordlogo pdflogo
Súhlas dotknutej osoby so spracúvaním a použitím osobných údajov wordlogo pdflogo
Súhlas dotknutej osoby so spracúvaním a použitím osobných údajov - zákonný zástupca wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie informácie o mieste pobytu - fyzická osoba wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie informácie o mieste pobytu - právnická osoba wordlogo pdflogo
Školský úrad Sabinov    
 Žiadosť o zníženie príspevku v zmysle VZN  wordlogo  pdflogo
Personálne oddelenie    
Súhlas dotknutej osoby so spracovaním osobných údajov wordlogo pdflogo
Ostatné    
Oznámenie o konaní zhromaždenia občanov wordlogo pdflogo

matrika ilMatrika je štátna evidencia o osobnom stave fyzických osôb, ktoré sa narodili, uzavreli manželstvo alebo zomreli v meste Sabinov. Predmetom zápisu do matriky sú matričné udalosti, ktoré nastali na území mesta Sabinov. Matriku tvorí kniha narodení, kniha manželstiev a kniha úmrtí. Matrika je verejná listina. Verejnými listinami sú aj rodný list, sobášny list a úmrtný list, potvrdenia vyhotovené o údajoch zapísaných v matrike, doslovné výpisy z matrík.

 

Zodpovedný pracovník:    Mgr. Antónia Košalková
  051 - 4880 438  
       



Úradné hodiny:

Pondelok 08:00 - 11:30 12:30 - 15:30
Utorok 08:00 - 11:30 12:30 - 15:30
Streda 08:00 - 11:30 12:30 - 16:30
Štvrtok nestránkový deň
Piatok 08:00 - 11:30 12:30 - 14:30

 

Cenník vybraných správnych poplatkov

Položka 2

a) Vyhotovenie odpisu (fotokópie), výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, evidencií, registrov listín a zo spisov v úradnej úschove s výnimkou prvého úradného výpisu z knihy narodení, knihy manželstiev, knihy úmrtí, za každú aj začatú stranu 2 €
b) Vyhotovenie výpisu z matričnej knihy alebo písomného potvrdenia matričným úradom s výnimkou prvého úradného výpisu z knihy narodení, knihy manželstiev, knihy úmrtí 5 €
c) Osvedčenie odpisu (fotokópie), výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, registrov listín a zo spisov alebo súkromných spisov v úradnej úschove za každú aj začatú stranu v slovenskom jazyku 2 € v cudzom jazyku 3 €

Položka 3

1. Osvedčenie
a) podpisu na listine alebo na jej rovnopise, za každý podpis 2 €
b) odtlačku úradnej pečiatky a úradného podpisu, za každý odtlačok a za každý podpis 5 €
c) podľa Dohovoru o zrušené požiadavky vyššieho overenia zahraničných verejných listín (apostilla) 10 €

2. Overenie správnosti údajov v žiadosti o výpis z registra trestov a v žiadosti o odpis registra trestov 2 €
(Správny orgán môže poplatok podľa tejto položky zvýšiť až o 100 %, ak úkon vyžaduje zvýšenú náročnosť, urýchlené vybavenie alebo vykonanie tohto úkonu mimo úradnej miestnosti)

Položka 16

Nahliadnutie do matrík, za každý zväzok matrík 2 €

Položka 18

a/ Povolenie uzavrieť manželstvo pred iným než príslušným matričným úradom medzi štátnymi občanom Slovenskej  republiky 20 €
b/ Uzavretie manželstva pred iným než príslušným matričným úradom med štátnymi občanmi Slovenskej republiky 20 €
c/ Povolenie uzavrieť manželstvo mimo určenej doby 20 €
d/ Povolenie uzavrieť manželstvo mimo úradne určenej miestnosti 70 €
e/ Povolenie uzavrieť manželstvo pred iným než príslušným matričným úradom medzi štátny, občanom Slovenskej  republiky a cudzincom alebo cudzincami 35 €
f/ Uzavretie manželstva medzi štátnym občanom Slovenskej republiky a cudzincom 66 €
g/ Uzavretie manželstva medzi cudzincami 200 €
h/ Uzavretie manželstva, ak ani jeden zo snúbencov nemá na území Slovenskej republiky trvalý pobyt 200 €

Položka 19

Zmena mena alebo priezviska v ostatných prípadoch 100 €

 

Cenník poplatkov IOMO /Integrované obslužné miesto občana/

Výpis z listu vlastníctva 7,90 €
/Sprostredkovanie Výpisu z katastra nehnuteľnosti za každých aj začatých 20 parciel, 20 stavieb, 20 bytov alebo nebytových
priestorov v rámci jedného výpisu podľa položky 10 písm. a/ prvého bodu sadzobníka správnych poplatkov./

Výpis z obchodného registra 4,50 €
/Sprostredkovanie vyhotovenia a vydania Výpisu z obchodného registra podľa položky 24b písm. a/ sadzobníka súdnych poplatkov./

Výpis z registra trestov 3,90 €
/Sprostredkovanie Výpisu z registra trestov, poskytnutia Výpisu z registra trestov obsahujúceho informácie o odsúdení v inom
členskom štáte Európskej únie fyzickej osobe /aj negatívne/ podľa položky 30 sadzobníka súdnych poplatkov./

V pokladni Mestského úradu je možné zaplatiť miestne poplatky, správne poplatky, poplatky za komunálny odpad, vyrubené dane z nehnuteľností fyzických a právnických osôb a pokuty.

PRÍJEM PLATIEB
- dane z nehnuteľnosti, dane za psa, poplatky za komunálny odpad, za verejné priestranstvo, pokuty za priestupky a priestupky v školskej dochádzke

PRÍJEM SPRÁVNYCH POPLATKOV
- v zmysle zákona o správnych poplatkoch a stavebného zákona - potvrdenie o trvalom pobyte, správny poplatok za vydanie stavebného povolenia, kolaudačného rozhodnutia a iné.

PLATBY KLIENTOM 
- jednorazová dávka v hmotnej núdzi, jednorazový peňažný príspevok, dotácie pre organizácie a občianske združenia, preplatky za komunálny odpad a dane, vyplácanie dávky v hmotnej núdzi v rámci inštitútu osobitného príjemcu

Zodpovedný referent:     Mária Hnatová   051 - 4880 427   

 

Úradné hodiny:

Pondelok 08:00 - 11:30     13:30 - 15:30
Utorok 08:00 - 11:30    13:30 - 15:30
Streda 08:00 - 11:30     13:30 - 16:30
Štvrtok 08:00 - 11:30     13:30 - 15:30
Piatok 08:00 - 11:30    13:30 - 14:30 

Kancelária prvého kontaktu sa nachádza vpravo na prízemí mestského úradu. Má samostatný bezbariérový vstup. Zabezpečuje prvý kontakt občanov s mestským úradom. Na tomto mieste prijímame žiadosti a podania, usmerníme vás pri vybavení vašej záležitosti, vybavíme niektoré podania na počkanie a poskytneme informácie. Prevádzka v kancelárii prvého kontaktu je nepretržitá počas celej pracovnej doby.

Referát poskytuje informácie o daniach z nehnuteľností, dane za psa, komunálny odpad a drobný stavebný odpad, za prenájom verejného priestranstva, nevýherné hracie prístroje, ubytovanie, predajné automaty.

1. Daň z nehnuteľností

2. Daň za psa

3. Daň za predajné automaty

4. Daň za nevýherné hracie prístroje

 

Mesto sa pri poskytovaní sociálnych služieb riadi Zákonom č.448/2008 Z. z.. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov, zákonom č. 599/2003 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi, zákonom č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane a kuratele, zákonom č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení, zákonom č. 71/1967 Zb. o správnom konaní.Referát sociálnych vecí

  • poskytnutie sociálneho poradenstva
  • jednorazová dávka v hmotnej a sociálnej núdzi
  • inštitút osobitného príjemcu dávky v hmotnej núdzi
  • inštitút osobitného príjemcu rodinných prídavkov
  • opatrenia sociálnoprávnej ochrany detí
  • poskytnutie stravovania a dovozu stravy pre seniorov
  • poskytnutie sociálnej služby v útulku
  • terénna sociálna služba

separovany zberV zmysle § 4 ods. 6 zákona č. 329/2018 Z. z. o poplatkoch za uloženie odpadov a o zmene a doplnení zákona č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je obec povinná na svojom webovom sídle, zverejniť informáciu o úrovni vytriedenia komunálnych odpadov za predchádzajúci kalendárny rok.

Strana 1 z 4

Digitálne mesto

Kontakt MsP

msp m

Odkaz pre starostu

Voľby do samosprávy

Volby2022

Mestské kúpalisko

kupalisko

Poliklinika - kontakty

poliklinika

  ROZANAlogo nologinSMS systém mestalogo SMS Geografický systémlogo gisplan1Smart citySabinov smartcityParticipatívny rozpočetPartici r

Komunitný plán 2021 - 2027KPSS21 27
Sabinovský cintoríncintorinProjekty z EUProjektyzEU

INTERREG PL-SKInterreg logo

FOND NA PODPORU ŠPORTUfond nPS logo new

Odpadové hospodárstvoodpadove hospodarstvo

 

Partnerské mestá

Erb Siedlec111SIEDLCE
Erb Sobeslav111SOBĚSLAV

Erb KenderesKENDERES

 

Erb CubukÇUBUK

 

Kontakt

Mestský úrad Sabinov
Námestie slobody 57
083 01 Sabinov

Tel. ústredňa : 051 / 48 80 422
Fax : 051 / 45 23 530
e-mail :

Fotogaléria

  • Milujem svoje mesto

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním/ zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Čo sú to Cookies?